22 december 2009

In between the trees

För er som möjligtvis missat det, Unclesomebody är den nya boulderfilmskungen. Det började med "L´etranger-85 days in font" där han filmat sig själv under sin fontanvistelse. Väldigt, väldigt bra film. Han har förvaltat arvet väl från "The Real Thing" som var den första riktigt bra boulderfilmen, som "Hard Grit" fast för bouldrarna ungefär. Jag hade förmånen att träffa honom förra hösten och det märktes att han haft "The real thing" som inspiration. No nonsense, mycket klättring och bra musik. Den finns att ladda ned från hans hemsida www.unclesomebody.com, han har även lagt ut den på TPB. Om ni tycker om den tycker jag att ni donerar en småslant till honom på hans hemsida, det här måste bara uppmuntras. Jag blev helt ifrån mig av lycka när jag såg att han gjort en ny film-In between the trees med Tyler Landman som huvudnummer. Nu har jag haft filmen i ca 4 veckor, nästan tittat sönder den. Betyget blir topp även denna gång. Tyler Landman krossar allt. Kolla på teasern nedanför och beställ hem en från hans hemsida. En mer djupgående recension av filmen kommer senare tillsammans med en sammanställning av fontanfilmerna som är betittansvärda:)




Teaser 1


Teaser 1 from unclesomebody on Vimeo.





Teaser 2


Teaser 2 from unclesomebody on Vimeo.





Teaser 3


Teaser 3 - Between The Trees from unclesomebody on Vimeo.

Inga kommentarer: