30 april 2010

Nytt på Tjörn!

Senast när Maria, Pontus och jag var ute på Tjörn frågade Pontus om jag inte ville se ett nytt ställe som man kunde se från vägen. Så på väg till utsikten svängde vi förbi för en koll. Det jag hann se satte griller i huvudet. Idag var en projekteringsdag så efter att ha kollat getnäset vid stora höga efter ett tips från Per Källfelt åkte vi tillbaka till stället Pontus visat. Bomberklippa, hårt, brant och högt. Inga giveaways och 6 till 10 meter högt. Slabben man ser på första bilden bara måste göras, makalöst hård dock. Skulle troligtvis bli västkustens hårdaste slabb om man bortser från Superfettot. Det enda vi fick känt på var en fin linje till vänster om slabben, tre pinchar till en krimp till ett högt avslut. Regnet satte stopp för hybrisen denna gång, men tillbaka skall vi definitivt.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh... Ser defenitivt ut att va värt ett besök!

/Niklas

PontusGBG sa...

Kul session! Den du hänger på går att göra! Cool linje! Blir scary på toppen.

Slabben blir ju as hård men går ju att göra! Även areten tillhöger vid slabben. Vi får borsta allt nästa gång. Mitt sprickprojekt runt hörnet måste det klängas på!
Den fina linjen längst bort behöver öppnas upp lite. Vi får såga där nästa gång!

Martin sa...

Fy tusan, ser ju riktigt coolt ut. Får se till att läka nu så att man kan hänga med ut och nypa lite.

Anonym sa...

går slabben i mitten att göra? altså är det realistiskt liksom. finns det steg och grepp? eller är den bara blank och skitsnygg? tumle

Anonym sa...

ärligt talat kommer jag inte ihåg hur den ser ut längre upp, men minnet säger att den är doable. små nästan obefintliga grepp och steg men med lite fantasi så...
rep behövs för rensning. just nu är det lite tajt med tid men jag kör dig gärna dit lite senare för en titt om du är sugen?
Padde

Anonym sa...

ok. ser svinsnygg ut. gärna. jag är sugen. tumle