19 juli 2010

Lata sommardagar

Nu blir det mest lata sommardagar i närhet till havet för snabba dopp. Dvs öarna. Vi har retroborstat en rätt kul tradled i Hyltebergen, Meteorit, som fallit glömska bland alla bultar. Leden är väl runt 12 meter och inleder med två bouldercrux på varandra för att bli lättare upp till första säkringen som placeras när man klättrat 2/3 av leden. Avslutas med ett balansigt crux vilket borde generera roliga bilder på spända ansikten.


Joel på Funk ss, en gammal klassiker som fortfarande känns hård 12 år senare=)

4 kommentarer:

Jonas sa...

Gjorde funk ståstarten idag. Begrep inte riktigt hur sitten skulle gå till, har du upplysningar av det slag som skulle hjälpa mig upp?

Anonym sa...

Jonas om du hade tittat noga på mig så hade du fått betan.
Håller med om graden till sitten, kanske 6b.
Men så var det det sista jag jobbade på för dagen, det var varmt och absolut inget stick att tala om.
//Dan Hanssen

Anonym sa...

Jo den är ganska tung. Börjar hängandes inne under taket å traverserar ut mot bogen. Sätter vänsterfoten högre än vad som känns bekvämt och drar upp en hälkrok med höger fot. Dra till svart sloper med vänster hand och dra med hälkroken tills du kan avlasta högerhanden och gå vidare med denna till slopepinch på areten. Ändra hälkrok till tå och dra på till nästa bra grepp med vänster hand, därefter lätt till topps. Puuh, det skulle väl vara hela betan=)
/Padde

Jonas sa...

Då ska jag se till att ta den nästa gång jag kommer dit!