05 juli 2011

Radiotystnad

Inte mycket nytt pa denna gamla blogg dessa dagar. For er som emellanat halkar in har och undrar vad som hant sa kan jag meddela att bade jag och min medbrottsling (Padde) befinner oss nere i Peru och klattrar snotackta berg for tillfallet. Inga nya bilder just nu, men kommer garanterat bli en hel del nar vi aterkommer till Sverigeland i slutet av Juli. Padde offrar liv, lem och kamera for att fa fina bilder ifran bergen. Sjalv ligger min kamera kvar nere i Huaraz (sydamerikas motsvarighet till Chamonix) da jag behover all kraft jag kan tankas uppdaga for att fa min vita, taniga rumpa upp pa topparna. An sa lange har det gatt utmarkt och vi ar 100% med de berg vi gett oss pa. Tva aklimatiseringsberg och senast i raden en kulle i variant storre. Laskigt, kallt och jobbigt men samtidigt ofantligt gott nar man star dar uppe pa toppkammen. For trott for att byta till fotobrillorna medans KajTorgny glatt star bredvid och viftar i segerpose med yxan. Dar far man for att man valde varme och surf istallet for storskor och Anggardsbergen. Far se vad kroppen ytterligare orkar med. Ytterligare tre veckor kvar. Nasta plan ar ytterligare en stor kulle. Sedan blir det eventuellt lite sportklattring for att om kraften tillater avsluta med ytterligare en kulle. Kanske en lite svarare bara for att se hur langt man kan lyckas komma innan skracken och formagan tvingar en att vanda. Vi later framtiden vara oviss och nojer oss med att konstatera att det inga bilder blir uppskickade annu. En sak vi namligen har lart oss ar att planerna allt som oftast revideras bada en, tva och tre ganger nar man val ar uppe i dalar och berg och harjar.
Radiotystnaden kommer nog allra troligast att hallas fram tills vi kommer hem nu. Sen far vi skarpa oss och slanga upp bilder med en hiskelig frekvens.

Inga kommentarer: