17 april 2012

29 dagar i Font

Då var hela flocken samlad hemma i gbg igen. Martin ska alltid vara värst så han stannade en vecka längre än alla andra. En händelserik resa som innehöll vägglöss, söndriga senor, rellar, hetta, fina sänd, kubikmetervis med vin, starstruckness, ung energi, gammal trötthet, stukade fötter, kaffe och croissanter.

Undertecknad pajade sin sena två veckor innan avresa så jag lullade mest omkring i skogen. Martin stod för sändandet med besked denna gång. Fina grejor som LeaneOnde de ChocAtmosphereLa BaleineL´Angle Ben´sEl PoussifRudeboyHappy BoulderGargantoit m fl rev han av minsann. Bara klassiker. Det är inte utan att man känner sig stolt över lill-pojken:) Mina största bedrifter var att jag träffade både Le Denmat och Godoffe. Le Denmat hade borstat upp två nya slabbar till höger om La Fourmi Verte. En såg riktigt tilltalande ut medans den andra hade en touch av dödslandning och med mina begränsade kunskaper i franska lyckades jag förstå att den ena slabben hette "Det regnar pollen" (jag förstod först efter att han sparkade på en björk och det faktiskt regnade pollen över mig;). Jag brydde mig inte om Godoffe så mycket utan lekte mest med hans hundar. Dock sa jag att jag tyckte om hans nya förare men glömde fråga när volym två och tre kommer ut.

Gizmo på La Baleine, Petit Bois, Fontainebleau. (Ha, ha Martin, jag la ut den först!)

2 kommentarer:

aoeu sa...

Välkommen hem!

padde sa...

Tack bäste herr Lindberg. Här är det ju stick ju:)