12 maj 2010

Potentiella accessproblem!

Här kommer ett meddelande från Hanna uppe i bohuslän;
Ulorna är ett magiskt ställe med perfekt klippa, sandstrand, hav och vackra linjer.
Dessvärre så finns det fåglar som tycker om att bygga bo och för dem är det mycket viktigare att få fortplanta sig än för oss att få klättra vårt projekt.


Så därför vill jag uppmana ALLA som har planer på att klättra på Ulorna i helgen att inte fullfölja sina planer. Det har noterats att det finns störningskänsliga häckningsplatser som fågelskådarna håller ett vaksamt öga på och speciellt denna helgen som kommer.


Så snälla, snälla, snälla klättra INTE på Ulorna, iallfall denna helg tills vi vet hur känsligt det är med häckningsplatserna.
Det vore oturligt om Ulorna skulle stängas på helårsbasis bli ett fågelskyddområde.


Sprid gärna detta till alla som kan tänkas komma till bohuslän den här helgen!


Tackar och bockar, lovar att återkomma så snart jag vet lite mer..



                                      Jaja, har man en dåligt exponerad bild får man göra ngt roligt med den istället. Anna och
                                      Pekka ser på när Micro svinger pisken på Den Gamle och Havet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt att bilden var "dåligt exponerad". Jag tror att det var bara för att jag för en gång stund fick vara med på bild.

Pecka får pryda omslaget på bergsport även fastän bilden är apgammal. Jag får en sönderlekt bild på någon obskyr blogg i klättervärlden.

Jag kräver upprättning!!!

/Johan

Anonym sa...

Johan, din tid kommer. Upprättelse kommer inom sin tid, du får hänga med upp till Tjörn så jag kan exponera bilderna rätt dvs mkt korta slutartider för du har sån utstrålning=)
/Padde