17 maj 2010

Norrländsk kebab i Utby

Sådär ja, då är kriget över och till slut lyckas människan för en gångs skull gå segrande ur denna datorkampen. Inte ofta det händer i min värld.

Det är på egen risk ni kollar på den. För själva så är vi är tveksamma till ifall det är någon annan än oss själva som kommer uppskatta de många minuterna.


Om det nu är någon som mot förmodan skulle vilja ha filmen i högre upplösning så är det bara att hojta till. Detta var max jag kunde lägga upp för att det skulle funka på Vimeo, så den är rejält komprimerad som den är nu.

13 kommentarer:

Linus sa...

Riktigt läcker video!! Gött mos!

Peter sa...

Trevlig video! Fin musik. Komprimerad nu? Ser skit bra ut! Hur stor är den som komprimerad?

Martin sa...

Tackar så mycket gubbar.

Peter nu är den rejält komprimerad. Den är cirka 950 MB. Lite komprimerad i HD är den 3.5 GB och i högsta upplösning blir det en koloss på 10 GB, men då blir det jäkligt sjysst kvalite på fullskärm.

Peter sa...

Shit! Det är stora filer. Men hårddiskar e ju billigt! hehe. Vad klipper du i för program?
Jag har en fattig HD kamera som jag filmar lite med men har inget sjysst program att klippa i.
Keep on the good work.

Anonym sa...

Fasen vad roligt med sånt här. Alltid lika uppskattat när någon tar sig tid att filma och lägga upp lite inspiration på nätet ;)

/Isak

Martin sa...

Gött att vi kunde inspirera lite Isak.

Peter finns lite olika program att klippa i. Ska du ha något av de större och mer avancerade så finns det till PC Adobe premiere eller After effects. Till Mac som jag själv kör så är det antingen Macs eget iMovie eller Final Cut Pro/Elements som är bäst tror jag. Sedan ska det nog finnas en hel del andra, men tror att dessa är de vanligaste.

Jonas sa...

snyggt! Kul att titta på. Själv skiter jag nog i utby för gott...
Lägger ner nu när jag fick gjort den där femman, kraftkalas. =)

PontusGBG sa...

Grymme bra film!!! Gillar den skarpt! En såndär film som får en att bli fetsugen på att dra ut och klänga på sten!
/Pontus

tompa sa...

Snyggt och sjysst stämning!
Keep up da good work,ser framemot nästa (kebab)rulle!

Martin sa...

Tackar så mycket gubbar. Roligt att den kunde uppskattas av fler än oss medverkande.
Får väl se vad som kommer härnäst. Lyckades pricka in skadan och nyköp av kameran med en riktigt slapp kurs i skolan, tar bra mycket tid det här med databråk nämligen.
Får väl bli till att sätta ihop något från våran kommande 3-månaderstripp till europa kanske.
/Martin

Anonym sa...

Riktigt vackert:)

Stina sa...

Verkligen fint Martin! Jag uppskattade de 40 minutrarna. Tror inte det hade att göra med min medverkan, den var ju rätt kort och bara i halvfigur ;)

Jotunheimssonen sa...

Underbart! Mera mera!