15 augusti 2010

Amatören tillbaka!

Då var man efter 8 veckor i det regnsäkra markerna i sydfrankrike tillbaka på osäker mark i Sverige igen. Många bilder tagna som titt som tätt kommer dyka upp här på bloggen, ska bara ha tid att sortera hela hopen med skräp först.
Idag fick man även erfara vilken amatör man är som fotograf då Niklas gör ett galenpress och lyckas ta sig förbi kruxet på tjurscalle. Detta på det allra sista och desperata försöket för dagen när både hud och krafter redan är tillbaka i Götet. Glad i hågen hänger man där i repet och myser medan slutaren smattrar för fullt och bilderna ser ut att bli bra i sökaren. Väl nere på backen så inser jag att under tiden jag fixade till min position när han var på väg upp så har jag lyckats ställa om kameran från Manuellt läge till att den eländiga kameran skulle sköta slutaren åt mig. Kan ju bara sluta i katastrof när en galen digital apparat ska sköta saker åt en. Får väl se ifall det kanske blev någon vettig bild som kommer upp under natten ändå.

Så länge får ni njuta av ett mer kontrollerat men kanske nervösare press på Instant Classic 6C i Mellby.

Inga kommentarer: