24 oktober 2010

Klistermärken

Har en obotlig sjukdom som jag antagligen har smittats från Padde med. När jag började umgås med honom så började jag inse att han "klibbade" allt han ägde. Först bara skrattade jag, men sen insåg jag att det verkligen var något jag gillade. Nu måste jag sätta klistermärken på allt jag äger. Gör allt så mycket personligare och roligare. Man behöver inte längre fundera på vems nalgeneflaska det är som står där på golvet eller vems dator som ligger och skräpar på centralen. Att det sen är ett jobbigt problem att försöka få fram nya klistermärken hela tiden är en annan sak. 
Den skönaste aha-upplevelsen jag fått var när jag trots alla misstankar om misslyckande testade att sätta klistermärken på min mockabryggare. Trodde de skulle smälta med en gång. Men ack så fel jag hade, de satt vackert kvar och prydde nu en roligare och mer personlig bryggare. Detta var fram tills i somras. Förmiddagarna i Ceüse låter en lätt falla i dvala. Vid ett av dessa tillfällen glömdes kaffet av och det resulterade i brinnnde klistermärken och rinnande plasthandtag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

att klibba är att leva=)
/Padde

Anonym sa...

haha, gud vad personligt att sätta någons reklam på sina grajer ;)

Martin sa...

Jo så kan man väl också välja att se på det antar jag. Men likväl är den ju fortfarande mer personlig än vad den skulle varit oklibbad, även ifall det nu är reklam. Ingen som har en liknande bryggare som mig nu, och det skulle jag se som lite mer personlig. Har man inte tillräckliga målarkunskaper eller något annat konsnärligt drag så får man helt enkelt ta det som finns.
Skulle vara lika mycket reklam för t.ex. Bialleti att låta den vara oklibbad i mina ögon.
Sedan kan man ju fundera på hur personligt det är att inte stå för saker man skriver på nätet? ;)

Anonym sa...

Det har du i-och-försig rätt i. Det finns alltid flera sett att se saker på.
Det var helt ärligt inget som hälst illa menat med min förra kommentar, jag är lessen om det framstod så. Sorry.
Haha, där fick du mig.
keep on klibbing man.
MVH/ anonym fegis

Martin sa...

Det är lugnt, måste försvara våran tonårshobby bara ;)