10 november 2012

Reversed chipping

Jo, så var det här med att komma över vissa trösklar här i livet. Mitt finger har varit paj nu i runt åtta månader och då skulle man kunna tro att jag har massa tid över för att fota klättring och posta här på bloggen. Men nej...jag tappar typ all lust för att fota något som jag älskar att göra. Det blir för frustrerande helt enkelt. Men nu börjar jag så smått att belasta fingret igen och vips så smyger sig lusten att fota tillbaka. Så här kommer några stapplande steg till att få bloggen levande igen.

 Jag har en förmåga att chippa, fast till det svårare istället för lättare. Man skulle kunna säga att jag tänker på framtidens klättrare. Otaliga är problemen där jag dragit bort nyckelgreppen. Fråga bara doktor Reichenberg som jobbat större delen av dagen på en av de stora klassikerna i Targassonne. Han hittar tillslut en sekvens som funkar och springer glad i hågen bort till mig och frågar om inte jag också vill testa. På första försöket drar jag bort det fina greppet som han tänkt använda sig av. Syntax Error på doktor Reichenberg som blir helt tyst och går därifrån. För att vara säker på att ingen ska fula sig och limma tillbaka greppet stoppar jag det i fickan med intentionen att ta med det till Sverige och ge det som en framtida present till doktor Reichenberg när han blivit lite lugnare. Tyvärr tappades det bort vid någon obskyr sittstart innan vi hann tillbaka till campingen.

Ytterligare ett problem som utsatts för reversed chipping. Ett troligen obestiget fint problem i området Prado de Esculturas på Cuba. Problemet börjar med en hoppstart till greppet jag håller med vänsterhanden för att sedan sloppa sig upp på slopers. Tyvärr hann jag aldrig göra problemet innan jag drog bort greppet man hoppar till.

2 kommentarer:

Petter sa...

DU är för stark Padde....

padde sa...

Tack för komplimangen, jag väljer den framför för tung;)