22 maj 2013

Piedra Parada

Måste ju störa chefens flöde av underbara Perubilder och starta lite av en bild/resbattle nu (även ifall jag kommer vara chanslös med bilderna, svårt att slå dessa läckra alpinbilder). Tänkte framöver slänga upp lite bilder ifrån en resa som jag gjorde till Argentina i höstas. En annorlunda resa för mig där allt var betalt och jag på vägen hem fick bo på femstjärnigt hotell i Buenos Aires. Anledningen till detta var att jag vann en fototävling som Outside och C2 anordnade i samband med Petzls 10-års jubileum med Petzl roctrip. Denna gången gick arrangemanget av stapeln i Patagonien och det var ett helt äventyr att bara ta sig ut till platsen. Detta är dock något som Petzl har i åtanke och vill att det ska vara så. Festivalen i sig är bara halva äventyret, resan dit ska vara den andra halvan.

Samuli Holmanen, vinnaren i den finska fototävlingen, står här och kikar efter några bra leder att köra på. Petzl hade tryckt upp en helt ny förare över området enkom för denna festival och den får verkligen högsta betyg. Mycket kringinformation och bra kartor och förklaringar till området.

Inga kommentarer: