08 januari 2012

Jpg å Raw

Martin, Stella, Micke och jag tillbringade nyårshelgen uppe i bohuslän med tillhörande nyårssupé i bohusstugan. Micke har skaffat sig en ny fin Canon D5 Mark II och när Martin och jag fick reda på att han inte fotade i RAW-format fanns det ingen ände på skällsorden som vällde fram. Hur kunde han köpa en så fin kamera för att sedan låta kameran tolka bilderna åt honom. Häcklet fortsatte under helgen. Tills jag själv kom hem med lite fina bilder på minneskortet och insåg att jag sedan produktfotograferingen nede i Frankrike inte hade skiftat från Jpg till RAW. Sensmoralen blir att kasta gärna sten i glashus men se till att vaddera stenarna lite grann;) Micke ler numera i mjugg.

Martin i Jpg på Hunter S Thompson, Sivik. Minst sagt klurigt sista flytt. Som av ett sammanträffande läste jag precis ut Hunter S. Thompsons enda roman The Rum Diary idag, om ni gillar total dekadens utspelad i karibien rekommenderas denna bok.

3 kommentarer:

Linus sa...

Jag skulle varmt rekommendera Hunter S. Thompsons Hell's Angels och Fear and Loathing in Las Vegas.

Anonym sa...

Hell´s Angels är jag sugen på, Fear & Loathing redan läst/sedd. Tack för rekomendationen.
Padde

Daniel sa...

Mitt tycke.

Bästa boken

Fear and loathing on the campaign trail 1972 (Nixon), ett visst politiskt intresse skadar ej.

Bästa av gonzo papers (samlade artiklar från främst Rolling Stones och Boston Globe)

The Great Shark Hunt

Sistnämnda är så sjukt bra att jag ska nog läsa om den nu. Tack för det!